‘Shadow the Hedgehog moest Amerikaanse gamers aantrekken’

‘Shadow the Hedgehog Amerikaanse gamers aantrekken’Uitgever SEGA heeft vermeld dat de producent het personageShadow the Hedgehog’ heeft ontworpen omdat het dacht dat het in de smaak zou vallen bij Amerikaanse gamers. Zo meldde althans Sonic Colours-producer Takashi Iizuka.

“Na Sonic Adventure hadden we twee studio’s, één in de Verenigde Staten en één in Japan. De Japanse studio moest een Sonic-game in de normale stijl ontwikkelen en de Amerikaanse studio moest iets nieuws ontwerpen dat iets aan de Sonic-franchise toe zou voegen,” aldus de man. Dat laatste idee resulteerde in Shadow the Hedgehog, een duistere versie van Sonic die het minder goed voor had met de mensheid. “We wilden andere soorten gameplay bieden die een ander publiek dan de gebruikelijke Sonic-fans aan zou spreken. In de Verenigde Staten waren shooters populair en we besloten een personage te bedenker die daar bij zou passen.” Het personage werd middelmatig ontvangen door gamers en pers. Inmiddels schakelde het bedrijf weer over naar Sonic als hoofdpersonage in zijn games. Dit jaar kwamen er onder andere de games Sonic Colours, Sonic the Hedgehog 4: Episode 1 en Sonic Free Riders uit.

 ‘Shadow the Hedgehog moest Amerikaanse gamers aantrekken’

Share

Gerelateerde Artikelen:

  • Geen gerelateerde artikelen gevonden

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *