Base en Mobistar zien initiatief van De Lijn niet zitten

Het initiatief van De Lijn, om reizigers hun vervoersbewijs te laten betalen via sms, krijgt een staartje. Vervoersmaatschappij De Lijn dacht dat iedere operator in België hun idee loeiend zou onthalen. Blijkbaar dachten twee van de drie grootste operators in België daar anders over.

Enkel Proximus wil mee in het experiment stappen. Proximus doet al mee vanaf september 2007 om via gsm’s betalingen uit te voeren. Onder andere ook bij De Lijn. Het vervoersbewijs was toen enkel te benutten in Antwerpen en Gent. Ondanks een herhaling aan vragen blijven Base en Mobistar weigeren mee te doen met sms-ticketing. De redenen zijn te zoeken in de technologische aanpassingen die nodig zijn aan de platformen van beide operatoren en het feit dat de door hen gevraagde commissie, van 50 procent, onaanvaardbaar is voor De Lijn.

 Base en Mobistar zien initiatief van De Lijn niet zitten

Share

Gerelateerde Artikelen:

  • Geen gerelateerde artikelen gevonden

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *