LG en Samsung oneens rond 3D-kijken

LG en Samsung oneens rond 3D-kijkenTwee van de grootste televisiefabrikanten wereldwijd, LG en Samsung, zijn het oneens rond wat nu net de beste manier is om naar 3D-televies te kijken.

Zo schrijft de Amerikaanse zakenkrant the Wall Street Journal in zijn editie van maandag. Samsung is momenteel de nummer 1 in de verkoop van 3D-toestellen, op de voet gevolgd door LG. LG liet onlangs blijken dat het zijn verkoop van 29 miljoen toestellen naar 40 miljoen wil verhogen, mede dankzij de verkoop van 3D-televisies. Samsung liet weten in te zetten op 3D-tv’s die een nieuwe soort bril met batterijen nodig hebben. De nieuwe bril zou daardoor  een minder belastend gewicht uitoefenen en ervoor zorgen dat het televisiekijken een stuk aangenamer is. Daarnaast zouden de brillen van Samsung ook een uiterlijke upgrade qua schoonheid krijgen. LG heeft juist negatieve ervaringen wat betreft batterijbrillen, en wil terug naar de 3D-brillen bekend uit de bioscoop. Mogelijk leidt deze discussie tot een splitsing binnen de 3D-markt. Yoon Boo-keun, hoofd van de tv-afdeling van Samsung, beweert dat LG ondanks het standpunt nog steeds de actieve-sluiterbril produceert.

 LG en Samsung oneens rond 3D kijken

Share

Gerelateerde Artikelen:

  • Geen gerelateerde artikelen gevonden

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *