Sociale netwerken voelen oranje

Sociale netwerken voelen oranjeOok op de microblog Twitter is de oranjegekte toegeslagen. Verscheidene initiatieven laten Nederlandse internetgebruikers toe om aan te geven dat ze achter hun elftal staan.

Zo kunnen Nederlandse gebruikers bijvoorbeeld in hun Twitter-profiel een Nederlands vlaggetje of een oranje vierkantje om hun foto aangeven dat ze ‘vierkant achter Oranje te staan’. Sinds woensdag hebben inmiddels tienduizend mensen zichzelf met een vlaggetje bediend. Zo een duizendtal voegden ook al het vierkantje aan hun foto toe. Zo melde woensdag een zegsman van Twittercounter, het bedrijf dat statistieken van het medium bijhoudt. De wedstrijden van oranje hebben ook hun averechts effect. Op Hyves bijvoorbeeld daalde direct na het eerste doelpunt tijdens de halve finale het aantal pageviews van 9500 per seconde naar 5800 per seconde. ”Normaal is zo’n daling alleen te zien, als er een stroomstoring is in ons serverpark”, aldus een woordvoerder van Hyves.

 Sociale netwerken voelen oranje

Share

Gerelateerde Artikelen:

Dit bericht is geplaatst in Nieuws met de tags . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.